Foto Miika Rautiainen, för Simpukka-föreningens kampanj kring olika barnlöshetssituationer, Simpukka-veckan 2019

måndag 20 februari 2017

Små glädjeämnen, del 1...

Har konstaterat att det finns en del fåniga småsaker som är lite smått oförskämt trevliga i allt dethär nu. Så börjar en liten serie kring små glädjeämnen. Kommer nu åtminstone ett inlägg in den serien... Finns fler tankar, men får se om de sen hamnar här.

En sak som ofattbart nog nu känns förvånansvärt skönt i dethär läget är att kunna shoppa kläder utan att fundera på om... De senaste fyra åren typ har jag sett på alla potentiella nya klädesplagg med ögonen "går dethär att använda också om jag blir gravid?". Och byxor har jag nu typ undvikit att köpa nästan helt. Så att kunna titta på precis allt, utan någon ifall-att-gallring - det kändes rätt härligt! Inte för att jag köpte massor, dom jeans jag sku ha och en tröja jag nu inte egentligen sku ha, men för att det på nåt sätt bara fanns mera möjligheter utan domdär "om". Inga funderingar på vad som kanske eller kanske inte går senare. Det gick liksom att köpa bara. Eller, hur mycket som helst kan man ju inte köpa liksom (tyvärr, hehe), men jag sku sådär potentiellt kunna. På ett annat sätt än på ett bra tag. Förvånad över att en så liten sak kan kännas bra. Kompenserar ju på inget vis, men är inte heller alldeles insignifikant. Och små glädjeämnen räknas ju nog också.

Hade för övrigt också annars en alldeles härlig dag idag. Ska nog komma till mitt mående överlag lite här nån dag, för er som ev funderar... Gällande just idag vill jag bara konstatera det - det var en riktigt härlig dag idag! Lugn, mysig, med fina samtal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar