Foto Miika Rautiainen, för Simpukka-föreningens kampanj kring olika barnlöshetssituationer, Simpukka-veckan 2019

torsdag 2 februari 2017

Piinapäivät; jo, nä, kanske

One week down. Idag "PP6" - sjätte piinapäivä. (Höll inte koll på det denhär gången, utan fick räkna ut det.) Fyra dagar kvar innan det är dags för test... Vill redan nu inte testa. Men måst ju sen. Jag tror att det inte lyckats. Men jag hoppas det har!! Mår i det stora hela som vanligt. Lite konstiga knip nog i nå skede, så nåt försökte åtminstone ske. Och jag har mått pyton i stunder dom senaste dagarna, speciellt om jag druckit kaffe... (Insåg kopplingen till kaffet helt först när mamma påpeka om det.) Kasta nästan upp faktiskt efter några munnar kaffe igår morse. Men vågar inte tro eller påstå att det betyder nåt... Innerligen hoppas jag att det är ett gott tecken, men vågar inte lita på det... Har väntat på att boobsen ska börja påstå nåt, som dom gjorde då när det hade lyckats, men dom är nu helt tysta, lugna och som vanligt tyvärr. Tar det hela med ro för det mesta, men visst dyker oron upp emellan. Om inte nu heller... Hur känns det sen? Vad blir det sen? Snälla, nog kan det väl nu...!? Inget "det blir som det blir" i känslan, även om jag är lugn. Ett positivt svar, ett negativt. Världsvida ifrån varandra i vad de innebär för resten av ett liv. Lite skrämmande nog.

2 kommentarer:

  1. Gaah. Jag kan inte säga nåt annat än att jag hoppashoppashoppas med dig! Det där med kaffet låter förvisso ganska lovande, men man kan ju reagera på alla möjliga sätt av alltmöjligt annat också. Huhhuh, några dagar till så vet du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! <3 Jaa, vill ju hoppas att det är lovande, men som sagt kan det ju vara annat också. Externa hormonerna kan ju också ställa till det, även om jag nu inte haft såna symtom av dom tidigare. Lovande, men lovar inget. Så vänta om se bara. Vill veta om det är positivt, vill inte veta om det är negativt...

      Radera