Foto Miika Rautiainen, för Simpukka-föreningens kampanj kring olika barnlöshetssituationer, Simpukka-veckan 2019

tisdag 5 maj 2015

Många babynyheter just nu

Ibland tycks dom hopa sej domdär babynyheterna. Många har timat ihop det väl med kungliga bebisen tydligen, så dyker upp massor med nyfödda på fb just nu. Nä, skämt åsido - men de nytillkomna i min facebook-krets (och utökade sådana) är många just nu. Folk har blivit föräldrar eller mor-/farföräldrar, och vill naturligtvis glädjas åt det tillsammans med sina vänner. Och det sympatiserar jag absolut med, och vill verkligen inte ta bort den glädjen. Inte heller vill jag ta bort någons lycka över att få uppleva det. Jag gläds till och med gärna med, och jag är innerligt glad över andras glädje. Men jag gör det, varje gång, också med en gnutta sorg. Ett litet styng av smärta. Det tar inte bort andras glädje, hoppas jag, och det är inte heller meningen. Men i mej finns saknaden och sorgen, väcks varje gång, smärtar en stund. Liksom den också annars gör, i lite alla möjliga situationer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar