Foto Miika Rautiainen, för Simpukka-föreningens kampanj kring olika barnlöshetssituationer, Simpukka-veckan 2019

lördag 28 mars 2015

Varför bloggstart just nu?

Mitt projekt är i vänteläge. Efter år av funderingar, förberedelser och försök kan jag just nu inget annat än vänta, med oklart tidsschema. En fortsättning finns, men jag vet inte när. Och därmed tänkte jag att tiden här emellan är ypperlig för att bearbeta processen hittills, komma underfund med nuläget och därigenom sen vara lite mer färdig för nästa steg när det kommer. Även om jag nog är det ren. En genomgång tror jag ändå aldrig kan vara fel, och genom att göra den i bloggform kan jag kanske på samma gång hjälpa också nån annan. Hoppas jag åtminstone. Så jag dyker tillbaka ner till starten år 2012, följer mina tankar och känslor, mina funderingar och farhågor, och senare mina förberedelser och försök - ända fram till nu, som alltså är väntan. Vad för väntan och varför? Ja, följ med på resan så får du se... Kan ju inte avslöja för mycket för tidigt... ;) Men ja, så mycket är väl klart att projektet inte har gett önskat resultat än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar