Foto Miika Rautiainen, för Simpukka-föreningens kampanj kring olika barnlöshetssituationer, Simpukka-veckan 2019

fredag 27 mars 2015

Fiffigt eller inte?

Jaa, ibland undrar jag om jag är galen. En såhär känslig sak, som plötsligt ska finnas till allmänt beskådande på nätet? Men tänker mej att jag hjälper mej själv genom att göra dethär. Att bloggen hoppeligen kan bli ett led i min egen bearbetning av denhär processen. Och om jag sen dessutom genom att vara öppen kring en såhär jobbig grej på nåt sätt kan hjälpa nån annan är det en bonus.

Så - here we go. Bloggen "Mamma eller inte?" handlar om min väg mot ett önskat föräldraskap. Resan startade redan för länge sen, med många tankar och funderingar. Beslutet att inleda processen togs för dryga 1,5 år sedan, och då tog försöken vid. Men mer om det senare. Vad jag nu tänker mej är att denhär bloggen byggs upp av nuläge, tillbakablickar på tidigare vård, tankar och känslor, och blickar framåt på de nya tag som kommer småningom. Förhoppningsvis med det önskade barnet i slutändan, varpå denhär bloggen får bli nåt helt annat. Men det återstår att se sen.

Och ja, som sagt - i dethär skedet bloggar jag anonymt. Tror att ett kommande barn kanske inte vill ha sin tillblivningshistoria tillgänglig på nätet, så väljer för hens skull att göra så. Om jag får avsluta projektet utan önskat resultat kan den saken ändra sej. Men just nu kör jag såhär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar