Foto Miika Rautiainen, för Simpukka-föreningens kampanj kring olika barnlöshetssituationer, Simpukka-veckan 2019

söndag 29 mars 2015

Snabbdykning till 2012

Efter den första tanken i början av år 2012 var fokus inte direkt aktivt på detdär med singelmödraskap. Ännu då tänkte jag att jag måst hitta en karl för att få barn. I övrigt fokus främst på helt annat då ännu, jobb och kurser och sånt, men nu och då dyker barnlängtan upp i mina dagböcker från den tiden. Främst i drömmar. Drömde ofta om graviditet då, märker jag när jag läser. Och tänkte ibland på det annars också. Inte så aktivt ännu, men återkommande. Och nånstans i bakhuvet, hjärtat och maggropen fanns tanken kvar. "Sku visst, enligt mitt 20-åriga jag, vända mej till en spermabank om jag inte fått barn före 30... Börjar vara så dags nu då i så fall." Och lite senare skriver jag, med tanke på den möjligheten; "Är mer allvar i mej än jag ens själv vågar inse, tror jag." Det fanns en saknad i mej, lite odefinierad, som dök upp med jämna mellanrum, och var svår att åsidosätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar