Foto Miika Rautiainen, för Simpukka-föreningens kampanj kring olika barnlöshetssituationer, Simpukka-veckan 2019

torsdag 2 januari 2020

Lite ny ”outfit” på bloggen

Som nån av er kanske märkt fick bloggen lite nya färger. Kändes lite outdated på nåt sätt, tyckte jag. Ville fräscha upp lite. Också en bild som start, vilket är ett steg vidare i min nya nivå av öppenhet på bloggen. Det har känts allt mer okej, allt lättare, att skriva med egen nuna synlig. I början var ju bloggen helt anonym, men allt mer har min identitet smugit sej in. I mer info om mej själv först, sen i länkar till inlägg där mitt namn och mitt ansikte syns, sen mitt ansikte med här, i större och större bilder. Ändå känns det, fortfarande, lite sårbart att stå för en sån här sak med eget namn och egen bild. För att det ändå är tunga frågor för många att bära, kan kännas svårt för andra att bemöta... Väljer att göra det just därför. Det är just därför det är viktigt att synliggöra... Here I am, också i detta ämnesområde, och det gör mej inte varken sämre eller bättre men det påverkar mej och präglar mej en del. Är en del av mitt liv, på olika sätt, och jag väljer att låta det vara synligt. På många sätt blir saker enklare för mej av det. På andra sätt tyngre. Och så är det väl med vad som helst; det har sina sidor. Barnlöshetens diverse olika sidor är nu en av sakerna jag försöker synliggöra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar