Foto Miika Rautiainen, för Simpukka-föreningens kampanj kring olika barnlöshetssituationer, Simpukka-veckan 2019

lördag 4 januari 2020

Om min första ledarspalt

Satt och fila på min första ledarspalt som Simpukkas ordförande i förmiddags. Tema kamratstöd, så det var inte någon svår uppgift, men antal tecken sätter sina begränsningar. Det är svårt att skriva kort på ett tema där man kunde, och sku vilja, säga såå jätte mycket. Dessutom ville jag göra det tvåspråkigt, så att texten fungerar även om man bara läser det finska (hoppas de svenskspråkiga förstår båda). Tror det gick, och blev rätt bra. Ändå blev mycket utanför som jag gärna hade skrivit. Men det är en hel tidning med tema kamratstöd så det kommer säkert i nån annan av delarna... Tänkte igen på hur viktig just den biten är - stödet av andra i samma båt. Och hur viktig Simpukkas roll är i att ordna det. Ett så otroligt värdefullt arbete, påstår jag. Har fått helt massor ut av det arbetet under åren själv, och är väldigt tacksam över det. Look out for the text! ;) Kanske kommer den på nätsidan också sen, delar isåfall. Givande kändes den iallafall, denhär första ordförande-arbetsuppgiften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar