Foto Miika Rautiainen, för Simpukka-föreningens kampanj kring olika barnlöshetssituationer, Simpukka-veckan 2019

torsdag 17 mars 2016

Just nu lite nervös nog

Imorgon är det dags för kontrollultra. För att se vad Letrona har gjort, hur slemhinnorna ser ut och hur stor follikel det hunnit bli - dvs när ägglossningen kommer att ske. Utgående från vad läkaren ser gör hen upp planen vidare. Om det behövs mera hormoner av nåt slag, om nåt måst manipuleras när det gäller tajmingen, och framför allt - om planen vi gjort gällande insättning direkt efter påsk fungerar. Och jag är nervös... Rädd att hen ska säga att det inte kommer att fungera. I måndags hade jag världens oro!! Tja, skräck - faktiskt... Tårarna trilla och jag visste inte hur jag sku vara. Stora saker nu igen på spel... Och det gör mej rädd att det inte ska lyckas. Och när jag tänker så blir jag sen rädd att jag genom det framkallar just det jag är rädd för... Misslyckandet... Det hör inte till mitt tänkande annars, men i dethär kan jag ibland fastna i sånt. I rädslan dyker såna tankar upp. Att det går som jag tänker, och då har jag förstört det nu genom min rädsla att det misslyckas. Allt ska man fundera på också. Rädslan släppte sen nog lite, men nervös är jag ju ännu. Återstår att se imorgon sen vad utlåtandet och planen blir. Ett steg i taget... Kan ju ingenting annat än det heller. Bara se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar