Foto Miika Rautiainen, för Simpukka-föreningens kampanj kring olika barnlöshetssituationer, Simpukka-veckan 2019

måndag 7 mars 2016

Är igång! Eller så inte?

Flera dagar tidigare än väntat verka min cykel ha startat i morse. Ovanligt nog pang på, under natten. Helt annorlunda än normala rutinerna. Konstigt. Och tajmingen kunde ställa till med det, konstatera jag, så jag ringde till kliniken direkt på morgon. "Ska konferera med läkaren", var svaret. Och på det en väntetid på flera timmar, under vilken jag nog var rejält nervös. Bara fråga om en månad väntan förstås, men naturligtvis sku det kännas verkligt irriterande! Till min glädje var läkarns åsikt ändå att vi nog lyckas få in det nu, isåfall med insättning precis före påsk. Så vi boka ultra-tid och jag sku börja med hormontabletter på morgon imorgon. Glatt och ivrigt! Tills jag senare på dan konstatera att mensen nog hade avstannat helt. Ingenting sedan förmiddagen. Ringde kliniken igen. Meddela att vet inte... Suuuck. Ingenting resten av dagen heller. Så nu var det då bara falskt alarm tydligen. En början som kom av sej... Leker med mej bara... Enerverande!!! Så, nu väntar jag igen då. Och hoppas att den inte börjar förrän typ på fredag! Torsdag går väl också. Men inte före det. För isåfall får jag vänta till nästa cykel. Suck. Tummar uppe just nu alltså för att paus mellan början och fortsättning blir några dagar... Så att insättningen ändå kan göras nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar