Foto Miika Rautiainen, för Simpukka-föreningens kampanj kring olika barnlöshetssituationer, Simpukka-veckan 2019

onsdag 9 mars 2016

Det borde kunna gå...!

Vågar jag skriva det nu? Det är ännu två timmar kvar av dagen, men just nu inga tecken på mens. Under eftermiddagen fanns dom, lite, så hann nästan ge upp då ren. Sen inget igen. Och vågar nästan helt tro att det ska klara sej till imorgon nu... Jösses vilken nervös dag... Våga alltid en stund lita på att det nog sku gå, sen börja jag undra och oroa mej igen. Hela dagen lång. Som tur är har jag nog också haft annat att tänka på. Kunde ha gjort mej galen med allt funderande annars. Helt i onödan, I know...

Men ja. Det borde kunna gå!! Helt tänker jag inte tro på det än. Nästan två timmar kvar ännu av dan. (Och jo, vet att vissa säger räkna med ny dag från kl 18, men min läkare sa ny dag kl 24...) Och jag tänker ännu ringa kliniken imorgon, göra det helt klart att cykelstart torsdag går ihop med påsken, innan jag riktigt vågar tro. Läkarn sa ju nog så, men vill få det bekräftat ännu. Så, ringer imorgon på morgonen, så vet jag sen. Och så kan man ju alltid hoppas att den sku hålla sej till fredag. Sku vara ännu bättre.

Men alltså - det borde kunna gå, det borde kunna gå!! Håller andan här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar