Foto Miika Rautiainen, för Simpukka-föreningens kampanj kring olika barnlöshetssituationer, Simpukka-veckan 2019

söndag 27 mars 2016

Ett år sen bloggstarten

Det har idag gått ett år sen jag satte igång bloggen! Insåg för några dagar sen att det var strax efter missfall/kemisk, och grävde fram datumet. Den 27.3.2015. Då var jag livrädd och orolig, egentligen. Fundera om det var fruktansvärt dumt, att folk ändå säkert sku få reda på vem jag är. Numera så spelar det nu egentligen inte så stor roll alls. Får nån veta så får nån veta. Jag står för vad jag skriver och vad jag gör. Och dumt var det inte!! Bloggen har hjälpt mej en heel del. Under året har jag fått bearbeta mina tankar och känslor om och om igen i skrivande form. Skriver också dagbok, men på nåt sätt är det här ändå mer fokuserat, mer eftertänkt, och ger därför också mer. Tycker jag. Det här är det 135:e inlägget!! Om någon annan har nån nytta av nåt av det spelar mindre roll, men visst är jag väldigt glad över det som gett någon något! Och tills vidare fortsätter jag. Inledande tanken var att ha ett forum att bearbeta allt i väntetiden i äggdonationskön. Men självklart följer jag nu också upp hur vården lyckas nu när mina donerade ägg är här. Vad som händer sen vet jag inte. Det funderar jag på sen när resultatet är klart. Ett steg i taget, fortfarande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar