Foto Miika Rautiainen, för Simpukka-föreningens kampanj kring olika barnlöshetssituationer, Simpukka-veckan 2019

onsdag 23 mars 2016

3900 enheter Ovitrelle

Igår kväll for den stora dosen. När de andra dagarnas dos varit 1 knäpp på pennan var det igår 15 knäpp. 3900 enheter istället för 260. Stack i den, gick och la mej, och konstatera att får se imorgon sen då... På morgonen vakna jag pigg och helt som vanligt. Åhå, tänkte jag, men vackert så! Väl på jobbet konstatera jag att lite trött är jag nog. Efter lunch var det kört. Helt däckad. Trött, trött, trött och en aning snurrig. Eller janå, rätt ordentligt snurrig, fick jag sen konstatera efter en stund. Lite illamående också i stunder. Försökte kämpa på ett tag, men det blev inte bättre... Orka inte ens riktigt hitta ord eller artikulera ordentligt. För trött, helt enkelt. Dethär går inte sa min kollega. Fick avbryta jobbdagen på hälften. Fick skjuts hem och sov i en timme... Låg sen ännu 1,5 h i soffan under två filtar, för trött för att göra nånting alls. Ännu också trött. Nu följande fråga vad jag ska göra med kvällens program. Avvaktar ännu och ser om jag ska orka med det eller inte. Lutar just nu åt inte. Får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar