Foto Miika Rautiainen, för Simpukka-föreningens kampanj kring olika barnlöshetssituationer, Simpukka-veckan 2019

torsdag 11 februari 2016

Och sen aning klokare

In sight, in mind... Så kan vara bra att ringa och fråga... Fick ett samtal en liten stund efter mitt samtal. Så nu är jag en aning klokare. Proceduren blir den att labbet ordnar cellerna nu först, och sen ser vi enligt hur de har klarat sej... Dvs cellerna tinas upp, befruktningen görs, och sen odlas dom embryon som blir till. När de är i rätt läge för insättning fryser labbet sen ner dom, i väntan på rätt tid i min cykel. På detta sätt ingen brådska och inget problem med tajmingen. Dessutom vet jag då ifall det ens lönar sej att sätta igång med mina hormoner - huruvida det finns ett embryo eller inte är rätt så klart ren innan jag startar med min del av "jobbet". Sounds good! Skrämmande är det ju ändå. Och ett litet frågetecken i hur embryot sen klarar av att tinas upp. Men det känns ändå som en bra plan. Det lilla jag vet nu iaf. En planeringstid till läkare är bokad, om ett par veckor, så då får jag veta mer om vad jag själv ska göra. Så i väntan på det då... Nu vet jag iaf hur länge jag nu ska vänta på nästa steg. Hinner inte i denna cykel, men kanskekanske sku lyckas få in det i nästa... Hoppas det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar