Foto Miika Rautiainen, för Simpukka-föreningens kampanj kring olika barnlöshetssituationer, Simpukka-veckan 2019

lördag 4 mars 2017

Små glädjeämnen, del 2...

Denhär gången ett verkligt litet, men ändå inte helt obetydligt glädjeämne. Panadol kontra Burana. Ifall man är gravid får man inte äta Burana, och annars också bra under vården att undvika den (med undantaget inför äggplock när man inte får äta Panadol). Så, de senaste dryga tre åren har jag hållit mej till Panadol. Trots att Burana passar mej bättre. Hjälper mej mer. Tar bort huvudvärk (som nu är mest frekventa orsaken till att jag sku ta en värktablett) effektivare. Så när nu tabletterna i mitt badrumsskåp tog slut igår och jag gjorde en mental anteckning om att köpa nya (inte speciellt effektivt, har glömt ren två gånger) så insåg jag glatt att jag ju nu kan återgå till Buranan! Fånig småsak igen, men ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar