Foto Miika Rautiainen, för Simpukka-föreningens kampanj kring olika barnlöshetssituationer, Simpukka-veckan 2019

lördag 16 juli 2016

Snart tid för beslut igen

Känns som helt just jag tog beslutet att inte ännu köra i denna cykel, och nu är det strax dags att ta beslut igen... Mensen borde börja när som helst. En ny cykel att ta ställning till. Köra nu eller vänta ännu? Jag vet ren vad svaret är. Lika självklart som det sen i slutändan var just innan förra cykeln satt igång att jag då sku vänta, lika självklart är det nu att svaret denna gång blir köra nu. Jag har fått min paus, fått ha ledigt utan att räkna och fundera på vad jag kan stoppa i mej eller göra osv. Och nu har jag ännu tid med en försöksrond under semestern, innan jobbrumban börjar... Nästan hela går in ännu. Bara resultatet blir till efter jobbstart. Så, bara mensen sätter igång nu så kör försök 2 med donerade ägg igång. PAS nummer 2 - insättning av andra frysta embryot. Först Letrozoltabletter, sen Ovitrellespruta ett antal gånger och i slutändan Lutinustabletter. Om allt går väl är insättningen i början av nästa månad nåt tag. Tajmingen klarnar ju förstås först senare. Just nu väntar jag bara på startskottet, så jag kan ringa till kliniken och anmäla mej för vård. Känns bra! Men aningen skrämmande. Och försöker framför allt tänka och känna att det blir som det blir. Acceptera att jag ingenting vet och att inga garantier finns - men att jag ju åtminstone måst ge det en chans. Iaf är det skönt att vara aktiv igen. Positivt att göra nåt för saken, liksom. Sen bara blunda och hoppa, och hoppas... Går som det går, men visst hoppas jag ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar