Foto Miika Rautiainen, för Simpukka-föreningens kampanj kring olika barnlöshetssituationer, Simpukka-veckan 2019

söndag 1 januari 2017

Förändringens år, eller?

Jaha. Nytt år. Jag bytte år i rätt dyster stämning. Känns som att vad hjälper nu det liksom. Världsläget är inte påväg åt bättre håll bara för att sista siffran i årtalet ändrades. Och själv sku jag inte riktigt orka börja klättra på det berg av förändringar som 2017 innebär. Behöver veta, men ändå skrämmer det kommande vårdförsöket... Och nytt jobb, som inte är just det jobbet jag vill göra. (Det hade jag, men kunde inget annat än lämna.) Höstens jobb är ännu oklart och måst sökas under början av våren. Eller om det blir mera studier då...? Men dom är skitsvåra att komma in på och sku innebära flytt och massa jobb och många år av tunga studier. Och allt sammantaget känns rätt så övermäktigt just nu. Ett nytt år sägs innebära nya möjligheter. Jo, visst. Många förändringar i år, så många möjligheter. Oberoende om jag orkar tro på det eller inte så kan jag bli mamma i år. Nytt jobb kan nog också vara en möjlighet. Och nya studier är sannerligen många möjligheter... Fast just nu känns de allihopa mest som svårigheter. Hoppeligen svänger den känslan rätt fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar