Foto Miika Rautiainen, för Simpukka-föreningens kampanj kring olika barnlöshetssituationer, Simpukka-veckan 2019

torsdag 19 januari 2017

Mellanultran, allt okej...

Tidtabells-check med läkarbesök och ultra idag. Allt ok såhär långt, och planen klar vidare. Ny erfarenhet en sköljning med koksaltlösning, som tydligen ska hjälpa embryot att ta fast. Hm. Men, om det kan ha nån effekt så! Inte hundra procent angenämt, men inte var det nu på nåt sätt farligt heller... I pappren nu instruktioner om Ovitrelle-doser och Lutinustabletter, och en tid till insättning 27.1. Som sker om blastocysten i frysen klarar av att tinas upp. Så, nu sköter jag mitt med sprutor och tabletter, och så håller jag tummar för lyckad upptining och insättning om en vecka. Mentalt inte helt med i dethär just nu. Det känns mer som ett sidospår, som nu bara måst fixas här mitt i all annan soppa, så att jag sen vet och kan gå vidare med annat... Men - man ska inte ge upp för tidigt, och det finns ju förstås en chans att det går som jag innerligt hoppas. Hoppas, hoppas, hoppas!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar