Foto Miika Rautiainen, för Simpukka-föreningens kampanj kring olika barnlöshetssituationer, Simpukka-veckan 2019

torsdag 17 december 2015

Luovan kirjoittamisen ryhmä

Fick mail idag att jag är antagen till Simpukkas luovan kirjoittamisen ryhmä, en grupp för kreativt skrivande. Roligt! Få se hur jag gör med språket, för vill gärna skriva och ha mina texter på svenska, men det löser sej säkert... Gruppen ska träffas live fyra gånger januari-januari, och däremellan skriva, dela och läsa texter online. En del av mina texter därifrån (om inte alla) kommer säkert att dyka upp här sen.

Jag ser fram emot att få lite andra infallsvinklar, nya uppgifter, textgenrer osv att jobba med. Och tänker mej att det kan hjälpa mitt eget bearbetande en hel del. För tema för gruppen är ju förstås barnlöshet. Alla deltagare är på sätt eller annat ofrivilligt barnlösa. Mer delaktighet och flera ödeskamrater att lära känna. Me like! Spännande. Ser fram emot det! Återkommer till det sen när gruppens arbete har kommit igång, och vartefter under nästa år.

4 kommentarer:

  1. Harkitsin pitkään tuota kurssia, mutta aikataulullisista syistä en pystynyt osallistumaan ollenkaan. Ehkäpä ensi vuonna. Kiva, että mahduit mukaan, jos siis oikein ymmärsin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ymmärsit oikein joo. :) Kiinnostavaa nähdä mitä siitä tulee!

      Radera
    2. Se kokemus mikä mulla on noista luovan kirjoittamisen ryhmistä, niin antaa paljon. Toivottavasti kurssi antaa sullekin jotain :)

      Radera
    3. Toivottavasti joo! Mutta luulen kyllä että tulee olemaan todella antoisaa! :)

      Radera