Foto Miika Rautiainen, för Simpukka-föreningens kampanj kring olika barnlöshetssituationer, Simpukka-veckan 2019

söndag 21 maj 2017

Hittade inhandlade babykläder

Har funderat nåt tag tidigare på vart två små bodyn jag handla för ett par år sen eller så månne kom. De hängde i mitt klädskåp tidigare, men fanns inte mera där i nåt skede. Hade inget minne alls av vad jag hade gjort med dem. Kom till att jag väl troligen gav dem vidare.

Idag hitta jag dem. Har städat i skåpen en del, men kom på andra tankar med en ryggsäck, som jag tänkte ändå kunde vara bra att ha. Satt den tillbaka, i andra ändan av väskhögen. Och där låg de inskuffade, de där babybodyna. Ännu på sina hängare, intryckta i hörnet.

Reaktionen var rent praktiskt att nappa tag i dem, dra ut dem, och sätta med dem i kassen som ska föras bort. Inget mer med det just då. Sen efteråt slog vemodet mej. Ingen kom som fick använda dem. Är annars också lite ur humör idag, och dethär hjälpte nog inte.

Det är nog oundvikligen nåt väldigt sorgligt i att städa bort små babykläder som man aldrig någonsin fick klä på barnet man drömde om, längtade efter och hoppades på. Undvek att köpa nåt, just för att inte hamna i den sitsen. Men dehär kom ändå i nåt skede med hem.

Återstår ännu att bestämma vad jag ska göra med mjukiskaninen som hela processen igenom har väntat på sin ägare. Men det beslutet måst jag nog ge lite tid ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar