Foto Miika Rautiainen, för Simpukka-föreningens kampanj kring olika barnlöshetssituationer, Simpukka-veckan 2019

fredag 2 december 2016

Lite klokare, eller nåt...

Hade ett möte idag. Ett möte för att diskutera möjliga andra uppgifter. Eftersom situationen är aningen råddig och med många oklarheter så kändes också mötet delvis lite råddigt och med många oklarheter. Men en sak blev nu iaf klar. Det är möjligt att ordna andra uppgifter, tillfälligt efter jul eller för hela våren. Och jag är evinnerligt tacksam över den förståelse och det tillmötesgående jag fick!! Det är inte alldeles självklart att man måst ställa upp med nå omändringar i ett sånt här fall, men det fanns en klar förståelse för att det av olika orsaker kan göras. Och det känns fint!! Att eventuellt helt byta jobb känns verkligen ledsamt, men samtidigt så är det väl nog kanske bäst i dethär fallet. Fertilitetsvård eller inte så är ju inte inneluftssymtom helt fiffigt att gå och dras med... Vad exakt som händer är nu ännu under utredning, men att det går att ordna verka helt klart. Så, är glad och tacksam, blandat med vemod. Tanden var ju sen följande som ställde till det, men den verka enligt tandläkaren på god väg att bli bra. Huruvida den hinner läka tillräckligt till januari är oklart. Koll 4.1. Så först sen vet jag om jag kan köra försök i januari eller inte. Men med den påväg åt bättre håll och möjlighet att ordna jobbet så känns det lite bättre just nu... Även om jag ju innerligt helst sku kunna stanna där jag är. Ibland ställer livet en inför svåra och tunga val. Inte direkt enkelt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar