Foto Miika Rautiainen, för Simpukka-föreningens kampanj kring olika barnlöshetssituationer, Simpukka-veckan 2019

fredag 1 januari 2016

Nytt år - vad händer sen?

Jaha gott folk - nu är det 2016. Gott nytt år! Nytt år och nya möjligheter. Inom mej känner jag att det är i år bloggens fråga slutgiltigt får sitt svar - mamma eller inte? Eller åtminstone singelmamma via fertilitetsvård eller inte... Skrämmande, men samtidigt en lättnad... Jag är färdig att få ett svar. Absolut hoppas jag på att kommande ronden med donerade äggceller ska ge mej möjlighet att bli mamma!! Självklart. Men om så inte blir så får jag sen sörja det och gå vidare. Göra nåt annat av mitt liv. Då vet jag det - att fertilitetsvården inte kunde ge mej ett barn. Att jag inte, troligen någonsin, kan bli biologisk mamma. Adoption får bli en senare fråga, men känns inte just nu rätt. Så ja - jag har stora saker hängande på 2016. Mamma eller inte? Ändå är jag glad åt att detta år nu är här. Ändå ser jag fram emot nya försök och nya möjligheter. Hur resultatet än blir.

2 kommentarer: