Foto Miika Rautiainen, för Simpukka-föreningens kampanj kring olika barnlöshetssituationer, Simpukka-veckan 2019

måndag 11 januari 2016

Kanske ringer dom idag...

Jag fick inte vänta förrän på nyårets sida. Så första vardagen när året hade bytt var tankarna där. Kanske dom ringer...? Vet att det var (och är) rätt fånigt, men ändå finns hoppet nånstans där, med hela tiden. Kanske dom ringer idag? Alla vardagar, nu och då. Inte hela tiden, men mellan varven. Om jag lämnat telefonen ifrån mej måst jag kolla sen. Håller ljudet på så mycket jag bara anständigt kan. Och om telefonen ringer så är frågan och hoppet där - kanske det är kliniken!? Skrattar lite nog åt mej själv men kan inte hjälpa att hjärtat slår en liten volt. Trots att jag ju nog vet att realistiskt får jag vänta ännu ett par månader till ungefär. Hoppas gör jag iallafall. Och väntar. Kanske att den aktivare väntan lägger sej igen när det gått några veckor på nyåret. Kanske. Närmar sej gör det iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar