Foto Miika Rautiainen, för Simpukka-föreningens kampanj kring olika barnlöshetssituationer, Simpukka-veckan 2019

söndag 2 augusti 2015

Idag vakna jag pigg och glad

Bara för att ni inte ska tro att jag är helt nere hela tiden så vill jag kort meddela att humöret pendlar, som tidigare. Idag vakna jag glad. Det känns som att det är länge sen sist, men det är det nu väl inte. Pendeln svänger ideligen från sida till sida, ibland snabbare och ibland långsammare, ibland häftigare och ibland i mindre rörelser. Men det finns också de fina stunderna. De glada dagarna. Allt är inte tungt, även om det känns så emellanåt. Det är inte jobbigt helatiden. Jag är inte alltid nedslagen. Idag är jag glad. Åtminstone hittills. Jag tar inget för givet, det pendlar åt andra hållet sen igen, men jag gläder mej åt stunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar