Foto Miika Rautiainen, för Simpukka-föreningens kampanj kring olika barnlöshetssituationer, Simpukka-veckan 2019

lördag 8 oktober 2016

Allt flera andrabarn...

Ett till inlägg lite på detdär med kunde varit... Idag triggat av ännu en nyhet om ett andrabarn som kommit till världen. Tudelade känslor kring såna nyheter... Kan inte annat än vara glad för mamman i fråga, samtidigt som det känns ofattbart och sorgligt... Allt fler av dem som en gång var barnlösa och försökare samtidigt med mej, för tre år sen när jag börja, får nu sitt andra barn. Och jag har så svårt att förstå det tidsperspektivet! Hur har det hunnit gå så lång tid?? Men realiteten är den. Jag kunde ha en tvååring nu. Och jag kunde (teoretiskt sett) ha ett andrabarn. Kunde ha allt mellan sagda tvååring eller en graviditet på gång eller allt möjligt däremellan... Men min verkligen blev inte det... Så många försök med samma krassa resultat. Det dyker alltid upp lite i tankarna när andras verklighet knackar på och påminner om en verklighet som i teorin också kunde varit min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar