Foto Miika Rautiainen, för Simpukka-föreningens kampanj kring olika barnlöshetssituationer, Simpukka-veckan 2019

måndag 1 augusti 2016

Matkalainen on mukana

Insättningen gjord. Ett stycke embryo är nu ombord. Åtminstone ett tag... Förhoppningsvis ett bra tag. Alla nio månaderna. Men det återstår att se. Som vanligt bara att ta det ett steg i taget och hoppas. Nu iaf so far so good - typen klara att tinas upp. Och en blev ännu kvar i frysen. Några doser Ovitrelle blev det iallafall, varannan dag från idag fram till söndag. Testdag 12.8. Lugn och lite distanserad just nu, men det lär väl pendla här under kommande par veckor. Tummarna är uppe and fingers crossed och allt detdär.

2 kommentarer:

  1. Hej! En ödessyster anmäler sig här, fast jag har inte ännu kommit igång med behandlingarna. Första inseminationen torde ske i mitten av september. Jag blev så glad över att hitta en annan finlandssvensk(?) kvinna i samma situation som jag! Stort lycka till, jag är SÅ hengessä mukana som det heter! :) Jag har annars länkat till din blogg på min blogg, hoppas du inte misstycker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vad kul!! Och tack för lycka till:et! Titta igenom din blogg lite nu, många saker jag kunde relatera till! :) Ska följa den och hålla tummarna sen... Lycka till med projektet!! Och absolut fick du länka till min blogg!

      Radera